Viitor Go-ului romanesc si FRGo a treia parte
1


Viorel Boboc (3 februarie 2003, reactie la Dan Vasilescu, au reactionat Dan Vasilescu si Lucretiu Calota) :

(reactie la Dan Vasilescu)

salutare! in brasov exista acum un centru de tineret aflat in directa coordonare a directiei de tineret si sport locale. nu l-am vizitat personal, asa incit nu stiu cite spatii disponibile are. dar este foarte probabil sa se gaseasca un loc pentru go 3-4 ore pe saptamina. il cunosc evident si pe director si pe inspectrorul de tineret de acolo ce se ocupa cu planificarea activitatilor in cadrul centrului. asa ca pot pune o vorba... cu ocazia asta lansez invitatia de a ma folosi ca persoana resursa ori de cite ori aveti vreo problema similara pe care ar putea-o rezolva directia de tineret si sport din judetul dv. pentru cei care nu stiu inca, de doi ani sint director al directiei de tineret si sport ialomita. lucru asta poate folosi la multe, dar nu am fost solicitat pina acum sa fac lobby la colegii mei din tara pentru go...


Marius Groza (3 februarie 2003) :

Salve prieteni,

Subscriu cu placere la initiativa lui Catalin si in randul jucatorilor care vor sa puna bazele Asociatiei Romane de Go. Trebuie insa clarificat daca aceasta se vrea un fel de sindicat al jucatorilor de go sau un superclub de cuprindere nationala.

Fata de cele exprimate, am cateva puncte de vedere:

  1. Pentru a reprezenta Romania si a juca cu Tricolorul pe masa e nevoie de recunoasterea oficiala a acelei reprezentari, deci autoritatea publica centrala (pentru domeniul respectiv) trebuie sa-si dea acordul; iata de ce, indiscutabil, FRGO  ca articulatie a acestei autoritati  trebuie sa fiinteze; cand o persoana (fizica sau juridica) se reprezinta pe sine, atunci nationalitatea, varsta etc. nu sunt decat elemente de caracterizare a lui;
  2. Infiintarea unei ARGO ca si a altor cluburi e necesara dar nu pune in discutie existenta cadrului legal si a celui institutional (oficial); aceste cluburi insa pot si trebuie sa influenteze si sa reorienteze deciziile FRGO, precum si structura si componenta acesteia;
  3. Experienta mea personala capatata in domeniul meu de specialitate  conservarea naturii, care e perceput ca si Go-ul nu ca pe o necesitate ci maxim ca pe un lux (de cele mai multe ori ca pe un moft) nu numai la noi dar si in majoritatea tarilor occidentale (exceptie extraterestrii din nord) postuleaza ca singura actiune care poate alimenta cu combustibil activitatea/activitatile acestea este aceea de fund raising sau pe ro. colectare/gasire/obtinere de fonduri. Acesta reprezinta un domeniu de activitate in sine! Un club puternic nu poate rezista timpului fara un astfel de profesionist in randurile sale. Exista si o lege a sponsorizarii (LEGE nr. 204 din 20 aprilie 2001 privind aprobarea Ordonan~ei Guvernului nr. 36/1998 pentru modificarea :i completarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea) Cotizatiile membrilor de asemenea pot reprezenta o sursa de benzina pt orice club. Ca si elaborarea si implementarea diverselor proiecte: de exemplu, vrea societatea ro. sa ofere alternative la consumul de droguri etc.  Go-ul este unul din miile de raspunsuri posibile s.a.m.d.
  4. In plus, managementul clubului trebuie sa fie clar si performant si sa sprijine initiativele de valoare. Si pentru a evita discutiile (certurile) care la romani apar invariabil cand se discuta despre bani si functii, lucrurile trebuiesc sa fie foarte bine si clar procesate, schematizate si urmarite. Cine ce face, cum, cu cine, unde etc.  chestii care tin tot de management, de altfel!


    George Bordea (3 februarie 2003, reactie la Calin Morariu, au reactionat Constantin Ghioc si Calin Morariu) :

(reactie la Calin Morariu)

In primul rand vreau sa va spun ca nu sunt eu cel indreptatit sa va spun care este bugetul, personal nici nu stiu o cifra exacta, fapt pentru care nu doresc sa va duc in eroare.(Daca doriti sa aflati date exacte puteti sa-l contactati pe Mihai Opris la tel. 0744341682)

(reactie la Calin Morariu)

In al doilea rand vreau sa va spun ca spre deosebire de altii, unii membrii ai federatiei au facut multe lucruri bune pt. miscarea de GO din Romania.

(reactie la Calin Morariu, au reactionat Constantin Ghioc si Calin Morariu)

Domnule Morariu as dori sa va intreb daca dumneavoastra credeti ca federatia nu e buna la nimic din convingerile si experienta d-voastra de jucator de GO, sau sustineti acest lucru pt. ca l-ati auzit la jucatorii tari (care totusi si ei sunt oameni si pot avea idei uneori gresite).

Cu mult respect


Constantin Ghioc (3 februarie 2003, reactie la George Bordea, au reactionat George Bordea si Razvan Gliga) :

(reactie la George Bordea, a reactionat Razvan Gliga)

Cred ca afirmatii/intrebari de genul asta nu isi au rostul.
Sper ca nu vrea nimeni sa traga o bariera intre jucatorii tari si jucatorii cu ranguri mai mici.

Toti jucatorii cu ranguri mari au avut ranguri mici.
Majoritatea (sa nu spun toti) jucatorii cu ranguri mici vor sa ajunga tari.

Cred ca e periculos sa cream asemenea bariere, sa impartim jucatorii in doua grupuri in functie de taria lor de joc. Tot un fel de discriminare e si asta.


George Bordea (3 februarie 2003, reactie la Constantin Ghioc) :

Salut Titi,
Este foarte adevarat ceea ce spui si o asemenea bariera cred ca ar fi foarte periculoasa, eu consider totusi ca o afirmatie trebuie totusi sustinuta cel putin cu idei argumentate si nu de genul pentru ca asa a spus X sau Y.
Cu mult respect.


Razvan Gliga (3 februarie 2003, reactie la Constantin Ghioc) :

Salutare,
(reactie la Constantin Ghioc)

as vrea sa completez si eu ideea lui Titi. Ar fi foarte bine ca discutiile sa nu denatureze in polemici inutile. Dupa cate am citit eu nu acesta era mesajul de la Catalin.

Discutiile au ajuns la crearea unei asociatii/club. Daca aceasta asociatie va inlocui in timp Federatia sau va schimba ceva acolo este de vazut. Ideea principala ramane ca aceasta asociatie va avea ca si tinta principala promovarea Go-ului in Romania - si eventual alte puncte (sprijinirea jucatorilor importanti, crearea jucatorilor profesionisti de go - modelul de la rugby, etc... mai sunt si multe alte idei). Cred ca ar fi bine ca discutiile sa se canalizeze pe primii pasi care trebuiesc facuti in timpul cel mai scurt (cei din ONG-uri pot fi aici de foarte mare ajutor), apoi crearea statutului, etc.... si banuiesc ca va urma demararea primului proiect. Si poate ar fi bine ca discutiile paralele care denatureaza in polemici sa se continuie pe personale.
Sa auzim numai de bine,


Calin Morariu (3 februarie 2003, reactie la George Bordea, a reactionat George Bordea) :

(reactie la George Bordea)

Cel mai normal ar fi actuala conducere sa plece. Sa lase pe altii sa faca treaba ca lumea. Din pacate nu-i asa de simplu.
Conducerea FRGO a fost aleasa democratic. Au votat in mod sigur pentru ei cei din Severin si cei din Braila + 1 'club' din Bucuresti.
S-o inlocuiesti inseamna ca un numar > de cluburi sa voteze asta. Din pacate exista senzatia ca daca apar in mod legal alte X cluburi, 'ei' o sa-si faca X+1 cluburi, doar pentru vot. E partea infecta a Romaniei de azi si n-ai cum sa nu te gindesti la ea.
Nu stiu daca se minareste bugetu'. Daca da e chestie de puscarie si-i alta discutie, care are importanta ei.
Sa ti se rupa practic de toti jucatorii tari, care chiar reprezinta Romania pe dincolo, asta mi se pare o mare magarie. Daca toti acesti jucatori au aceiasi 'idee gresita' si numai Opris, Toma (stie probabil multa lume ca face cite ceva pe plan local, dar atit!) si Bordea au 'ideea corecta', atunci ardeleneste vobind 'ne-am dat dracului'.
Si'n conditiile astea pare tot mai clar ca singura solutie e un fel de asociatie alternativa la FRGO. Odata cu aderarea jucatorilor la aceasta 'alternativa' poate va deveni evidenta si sustinerea de care se bucura actualii si de ce nu, daca ramin singuri, poate pleaca'n lume si ne lasa'n pace.


George Bordea (3 februarie 2003, reactie la Calin Morariu) :

Discutia incepe sa prinda contur acum si nu la modul ca e bine asa pt. ca asa a spus X sau Y.
In ceea ce priveste votul din Adunarea Generala, aveti perfecta dreptate, Severinul a sustinut aceasta componenta pt. simplul motiv ca din ea urmau sa faca parte(cred ca pt. prima data) si reprezentanti ai Severinului, centru de GO care a fost destul de marginalizat. Odata ajunsi acolo severinenii au sustinut si vor sustine interesele jucatorilor legitimati la cluburile din Severin si nu numai.
As dori sa mentionez ca nimanui nu cred ca "i se rupe " de jucatorii tari, care reprezinta adevarate modele in sport, dar asta nu inseamna ca detin adevarul absolut. eu cred ca ar fi mult mai util ca ei sa se ocupe de promovari, meciuri demonstrative pt. mediatizare, participare la emisiuni TV, sa fie adevarate modele.
In alta ordine de idei sa stiti ca si alti au facut f. multe lucruri pt. promovarea GO-ului (organizare de concursuri internationale: Memorial C-tin Sprincenatu (fara sa foloseasca banii FR Go), Campionatul Balcanic de GO etc., nenumarate concursuri locale, emisiuni TV, introducerea GO-ului in scoala!!!!! ca materie obtionala, realizarea unei programe de GO aprobata de Inspectoratul Scolar si multe altele), cu toate acestea am fost de multe ori nedreptatit dar certurile acestea continue nu au fost, nu sunt si nici nu cred ca vor fi o solutie viabila.

Cu mult respect


A patra parte.


Top
Modificari
Index de FRGo