KGS a treia parte
1


Catalin Taranu (1 noiembrie 2002, au reactionat Mihai Bisca si Sorin Gherman) :

despre o noua runda de convorbiri pe kgs nu am mai auzit nimic, dar drept e ca am fost cam ocupat zilele astea si n-am avut timp sa urmaresc cu atentie e se mai intimpla pe rgo . daca vreti sa organizam ceva week-endul asta io sint liber simbata seara si toata duminica ( ora japoniei ).


Mihai Bisca (1 noiembrie 2002) :

Atunci ne vedem simbata noapte (la noi) ? Daca nu dormi pina tirziu adica...


Sorin Gherman (4/5 noiembrie 2002, reactie la Catalin Taranu) :

Cel mai simplu pentru organizat intilniri e sa zici tu o ora la care vii pe KGS. E mult mai greu sa cadem de acord toti ceilalti. Daca tii cont ca lumea se conecteaza acum in general dupa 10 seara in Romania, stii si cam cind ai audienta maxima.


Sorin Gherman (6 noiembrie 2002, a reactionat Mihai Bisca (cgoban si java)) :

reactie la Catalin Taranu :
asa, asa , si cu discutiile pe kgs ma bucur ca ai adus vorba de subiect. eu m-am oferit sa dau comentarii la partide, insa nu pot sa fiu si organizator . daca vreti sa facem asa ceva, cred ca trebuie sa se ofere cineva sa ne adune . de exemplu ... Sorin :) . eu sint destul de ocupat in perioada asta , dar pot sa gasesc zile in care sa facem ceva.

Hai sa incerc sa va adun (cum zice sensei) iar pe KGS: urmatoare intilnire e simbata asta, ora 12 noaptea (ora Romaniei).
La Catalin va fi 6 dimineata.

Ca si data trecuta, intilnirea e in Camera Romana.


Sorin Gherman (9 noiembrie 2002) :

Tocmai mi-a atras Jim atentia ca in urma schimbarii de ora din Romania (respectiv a neschimbarii de ora din Japonia), diferenta de fus orar intre Japonia si Romania a devenit de 7 ore, si nu de 6 ore cum credeam ca e cind am calculat ora de intilnire.
Asadar, daca sensei vine la ora fixata (6 dimineata la el) in Romania va fi ora 11 seara, si nu 12 seara cum anuntasem initial.

Mii de scuze pentru confuzie,


Sorin Gherman (21 noiembrie 2002, a reactionat Eduard Hirjoghe
, si vezi Istorie : Bucuresti) :

(a reactionat Eduard Hirjoghe)

Oricum, sper sa reluam curind traditia pe KGS. Nu concursuri de amploarea Cupei Catalin, ci ceva mai des decit o data pe an, probabil cu participare mai redusa.


Eduard Hirjoghe (21/22 noiembrie 2002, reactie la Sorin Gherman, a reactionat Radu Baciu) :

(reactie la Sorin Gherman)

Eu ma inscriu de pe acum la un astfel de campionat, eventual cu grupe mai mici la inceput ( 4-5 ) si cu durata ... sa zicem o luna, ca sa fie destul de usor sa joci 3-4 partide in timpul asta.

Cine mai este pentru ?


Radu Baciu (21/22 noiembrie 2002, reactie la Eduard Hirjoghe, au reactionat Iulian Alexandru, Ion Dobrescu si Dan Micsa) :

Grupe de 5 ? .... (fiecare joaca 4 partide pe luna, cunoscindu-si de la inceput toti partenerii si putind aranja oricind intilnirile) ; Primul clasificat din grupa intra in grupa imediat superioara, iar ultimul coboara in cea de jos (sau primii doi si ultimii doi).

Cu handicap ? ... ce fel ? :)
Timp de gindire ?


Mihai Marica (22 noiembrie 20002, a reactionat Adrian Jurjica) :

Si eu sunt interesat de un astfel de campionat, eventual chiar de o serie de campionate caci mi-a placut mult Cupa Catalin.
Dupa mine sistemul de handicap ar fi cel de Cupa Catalin (puncte nu pietre) dar cu timp de gandire ceva mai mare caci fiind pe internet din cauza unei conexiuni proaste se mai pierde.


Adrian Jurjica (22 noiembrie 2002, reactie la Mihai Marica) :

O intrebare pentru maestri: la acest concurs vor putea participa si cei care sint acum la faza de 15-16 kyu sau numai cei de la un anumit nivel in sus. Pentru ca este excelent sa poti avea sansa sa joci cu un adversar mult mai puternic decit tine si mai ales in conditii de concurs. Motivatia este alta.
Pe de alta parte, a-i elimina pe cei care acum (re)descopera GO-ul poate fi frustrant. Mi-ar place mult sa particip, mai cu seama ca locuiesc intr-un oras la capatul lumii si, deci, la concursuri reale greu de crezut ca as putea ajunge.
Sint de acord cu Mihai, la handicap puncte in loc de pietre.


Iulian Alexandru (22 noiembrie 2002, a reactionat Vasile-Marian Scuturici) :

Eu as propune organizarea unui poll intai Radu pentru a vedea care ar fi numarul de amatori pentru aceasta competitie si apoi sa se decida componenta grupelor.

(a reactionat Vasile-Marian Scuturici)

O alta sugestie ar fi sa fie organizate dpdv valoric, in felul acesta ar fi util si pentru aducerea la zi a CIV-ului cred.

Despre promovarea si retrogradarea in grupe ar fi interesant ca aceasta sa se faca prin jucarea unui mini turneu intre ultimii si primii clasati in grupele adiacente, sa zicem primii 2 si ultimii 2.

In privinta handicapului nu stiu cum este mai bine dupa ce am auzit atatea pareri, dar daca grupele ar fi organizate astfel incat sa nu existe diferente mai mari de 4 pietre intre extreme cred ca s-ar putea opta pentru piese, sau se poate opta pentru sistemul de puncte folosit in Cupa Catalin eu sunt de acord cu oricare dintre ele :)


Vasile-Marian Scuturici (22 noiembrie 2002, reactie la Iulian Alexandru) :

(reactie la Iulian Alexandru)

Si eu cred ca ar fi mai interesanta o organizare valorica. Si fara nici un handicap. Cel mai bine cotat are albele ...


Ion Dobrescu (22 noiembrie 2002, reactie la Radu Baciu) :

Cred ca fara handicap este cel mai bine, asta este si rostul jots-ului, sa promovezi. Eventual in situatia cand un jucator are rang mai bun, sa ia albele.

Oricum ma inscriu si eu.


Florin Laurentiu (22 noiembrie 2002, au reactionat Eduard Hirjoghe si Adrian Jurjica) :

Si eu ma inscriu. Propunerea mea este sa se joace fara handicap in grupe de 5 primul promoveaza si ultimul retrogradeaza la egelitate sa conteze meciul direct. Timp de gandire minim 15 min.


Eduard Hirjoghe (22 noiembrie 2002, reactie la Florin Laurentiu) :

Si eu cred ca asa e cel mai interesant, partide la paritate, iar cum grupele sunt facute dupa tarie, nu vor fi diferente extrem de mari intre primul si ultimul rang, iar chiar daca sunt, doar jucam de placere, sa invatam si sa incercam sa progresam.


Adrian Jurjica (22 noiembrie 2002, reactie la Florin Laurentiu) :

Hello,
eu propun altceva: sa faca Radu un formular de inscriere la romaniango (si o sectiune dedicata) si cine vrea sa se inscrie sa o faca acolo.
Cred ca e cel mai simplu. Dupa aceea se pot ordona jucatorii in functie de rang si se pot face grupele. Dupa care restul (adica partidele).


Mihai Marica (22 noiembrie 2002, au reactionat Eduard Hirjoghe si Vasile-Marian Scuturici) :

Intr-adevar dat fiind faptul ca o sa fie grupe valorice nu prea are rost sa se joace cu handicap, pierdusem asta din vedere.

(a reactionat Vasile-Marian Scuturici)

Pe de alta parte asa o sa cam ramai in grupa valorica corespunzatoare eventual cu mici promovari/recidivari in grupa superioara.
Daca s-ar juca cu handicap ai putea avea sansa sa joci cu jucatori chiar mult mai puternici. Asta ar putea ajuta pe cei de nivel Kyu, (voi care aveti mai multa experienta puteti confirma sau infirma acest lucru).


Eduard Hirjoghe (22 noiembrie 2002, reactie la Mihai Marica) :

Cred ca depinde de cit de omogene ca tarie de joc vor fi grupele, daca intre cel mai tare si cel mai slab din grupa ar fi diferenta mare, cred ca ai dreptate, jucind cu handicap s-ar echilibra mai bine raportul de forte si sansele de flotare dintr-o grupa in alta ar fi ceva mai egale.


Vasile-Marian Scuturici (22 noiembrie 2002, reactie la Mihai Marica, a reactionat Mihai Marica) :

(reactie la Mihai Marica)

Eu cred ca e mai interesant de a juca la egalitate. In cazul in care promovezi intr-o grupa superioara deja joci cu jucatori mai puternici, dar se poate totusi juca ...
Altfel nu stiu daca intr-un meci 6D contra 11Kyu vreunul din jucatori are ceva de castigat ...

Personal eu cred ca un joc la egalitate contra unui jucator cu 1-2-3 nivele mai bun (sau mai putin bun) imi aduce mult mai mult castig (indiferent de rezultat) decat un H6 contra unui jucator puternic (sau mai slab). Si in plus pot sa ma zbat in fuseki la egalitate - altfel risc sa invat sa nu fac greseli majore, dar sa las deoparte partea de deschidere ...

Ma rog, e o opinie,


Mihai Marica (22 noiembrie 2002, reactie la Vasile-Marian Scuturici) :

Inteleg si e perfect adevarat daca handicapul se face cu pietre.
In schimb daca se face prin puncte (ca si la Cupa Catalin) nu schimba nimic din desfasurarea partidei.
Daca nu se joaca cu handicap s-ar putea ca un jucator 10k sa nu joace cu unul de nivel 2D decat atunci cand o sa ajunga la nivel 1D ceea ce poate dura ceva timp.
O astfel de partida ar fi interesanta mai ales in masura in care iti permite sa vezi viziunea unui jucator D fata de unul K cu 2,3 nivele mai puternic decat tine.
Dar asta vorba lui Marian :
"Ma rog, e o opinie," :)


Dan Micsa (22 noiembrie 2002, reactie la Radu Baciu) :

Eu's pentru grupe de 5. Handincap de 10..12 nu de 6. O serioasa urmarire a % de partide cistigate de alb in comparatie cu negru deoarece asta face ca handicapul sa fie schimbat la anu.

Trebuie sa fie neaparat cu handicap de se urmareste caracterul de popularizare al joacei.

Il rog pe Radu (mai oficial acu) sa fac statististica de partide cistigate de alb si negru eliminind partidele nejucate in CC2002 etapa soldat ( = 1). Numai asa sa dorm linistit. Eu am estimat 80% Alb - 20% negru va fi 50% Alb - 50% negru cind handicapul devine 11-12.

billatorul cel neprihanit


Sorin Gherman (22 noiembrie 2002, a reactionat Dan Micsa) :

Vad ca principala divergenta este "cu handicap sau fara handicap".
Jotsurile se jucau in Preoteasa fara handicap.

Ideea de grupe la concursurile lunare ale inseilor este de a juca la paritate, pentru a creste in tarie si a ajunge cit mai sus, ideal imediat inainte de jucarea turneului de calificare la pro.

Noi nu avem nici o miza de genul asta, asa ca putem modifica nitel conditiile, daca majoritatea vor sa joace cu handicap. Dupa ce mai discutam nitel si vedem cam care-s argumentele pro/contra, facem un poll si gata.

Pro handicap: jucatorii slabi au sansa sa joace mai mult cu cei tari Contra: paritidele nu pot fi trecute in CIV, se pierde nitel latura competitiva (adica in prima grupa nu vor fi cei mai buni jucatori).

Nu-i nici o problema sa imbinam sistemul de grupe cu handicapul, doar ca grupele vor da taria IN INTERIOURL RANGULUI FIECARUIA, cel putin teoretic.
Adica daca in prima grupa va fi in mod constant un 10K A si in grupa a 4-a constant un 2D B, as zice ca A este un 10K tare, iar B un 2D slab (intre 2 dani). Ceva de genul asta.
Din pacate nu putem modifica CIV-ul pentru partide cu handicap, regulamentul nu permite. SI atunci ne putem gindi la propriul nostru sistem, adica un 10K care tot cistiga sa nu i se mai considere rangul de calculat handicapul ca 10K, ci 9K, etc, in functie de rezultate.

Dar decit sa discutam prea mult, mai bine jucam 1-2-3 luni si vedem care-i treaba, si mai discutam dupa aia.


Dan Micsa (22 noiembrie 2002, reactie la Sorin Gherman) :

Si io dzic la fel sa jucam si ne ajustam din zbor dupa aia.

Pacat ca CIV nu permite (cum e si normal) inregistrarea partidelor cu handicap. Imbunatatirea asta se poate face destul de usor spre exemplu jucatorul care a promit handicapul creste artificial in rang cu numarul de pietre primite si asa s'ar putea introduce'n CIV.

Insei sunt una si diferentza dintre ei ii de max 2 pietre iar noi ni's o supa ce ne'ntindem pe 25 de pietre diferentza.

Io zic cu handicap si cu promovari degradari cine'i bun sa sufere cu alte cuvinte.

Poate de nu se poate face oficial schimbarea CIVului putem sa avem un cyberCIV neoficial pt tipu' asta de concurs.

--dan

P.S.
Daca ii cineva curios de scari logaritmice de calcularea rangului cred ca cea mai buna'i cea Europeana, cea pe care ar trebui sa o aplicam si noi in Romania, ce suporta cu handicap cu jigo si multe altele bunatatzi si pare destul de buna.Ii si simplu de implementat intr'un algoritm si ii bine descrisa!


Razvan Tecuschi (24 noiembrie 2002) :

Si eu sunt interesat, dar asteptam momentul inscrierii

Razvan 8k CIV


Mihai Culea (25 noiembrie 2002) :

si eu vreau sa particip.
mihai culea , aprox. 4k


Adrian Jurjica (25 noiembrie 2002) :

Nu stiu exact ce rang am, dar poate ma ajuta careva dintre cei cu experienta. Pe KGS am 16 Kyu, si ma-ndrept catre 15. Cred ca oricum n-ar trebui sa intru in jotsu cu 19 kyu, din cauza handicapului (o diferenta de 10-20 de puncte poate fi semnificativa). Deci, rugamintea mea este, catre cei in masura sa evalueze, sa-mi spuna cam pe la ce rang ma-nvirt.


Ioan Olah (25 noiembrie 2002, a reactionat Dan Micsa) :

As dori sa ma inscriu si eu, insa nu am un rang oficial.


Adrian Horceag (25 noiembrie 2002) :

Si eu sint interesat si astept inscrierea


Dan Micsa (25 noiembrie 2002, reactie la Ioan Olah) :

asta cu rangu official ii ca si'n pilda cu batrinii cine n'are rang offcial sa'shi faca.

Pune mina pe un client KGS si'n 5 ore de jucat ai un rang "official".


Ion Gabriel (25 noiembrie 2002, a reactionat Eduard Hirjoghe) :

Salut!

sunt sanse sa nu stie nimeni de unde sa ma ia, asa ca va zic
io:

Gabriel Ion Bucuresti 16 kyu

nick-uri: go_briel (yahoo) ; seelancer (kgs) gabriel ion (littlegolem)

m-am pus si io pe lista JOTSU, sper ca nu se supara nimeni!


Eduard Hirjoghe (25 noiembrie 2002, reactie la Ion Gabriel) :

In mod cert nu se supara nimeni. Si daca tot ai adus vorba, am adaugat in tabela cu pricina si id-ul de KGS al actualilor inscrisi ( mai putin ale lui Florin Laurentiu si Razvan Tecuschi pe care nu le-am gasit )

N-am adaugat la tabela si adresele de email gindindu-ma ca sunt relativ usor de gasit cautind la sectiunea "members", dar daca ar fi mai usor sa fie direct in tabela, le adaugam. Alte idei de informatii necesare in momentul asta ?


Valentin Ispir (27 noiembrie 2002, a reactionat Adrian Jurjica) :

Si eu vreau sa particip

Valentin Ispir, aprox. 7 kyu


Razvan Gliga (27 noiembrie 2002, a reactionat Adrian Jurjica) :

Un 30+ kyu, care a revenit la "tabla" dupa o lunga perioada de pauza, si n-a fost puternic niciodata poate intra? (Acolo la divizia D sau E :)


Si vezi Jotsu


Top
Index de WWW